Free background from VintageMadeForYou

torsdag 22 april 2010

Inte meningen



Ni som "känt" mig ett tag vet om min historia med Berry. För er andra; detta har varit en drömklänning för mig. Nästan från begynnelsen av min Odd Molly-era. Jag hittade en storlek 2 på Blocket och var i sjunde himlen ända tills den kom på mig. Den var jättestor!! Som en storlek 3 skulle jag uppskatta den till. Ledsen och sur lät jag den åka in i garderoben.
Men molly-världen väcker nya ha-begär och pengar behövdes. Katinka gjorde ett inlägg där den presenterades som sökande till ny bostad. Den var med på Bina´s till salu lista 2 omgångar. Men hela tiden bodde den här för den var nog off season.
Efter många månader fick den äntligen flytta och jag var så glad!! Så släppte jag drömmen om Berry...

Så kom Camprades kampanj och Malenami visade sneakpeaks. Då såg jag berry igen men nej, det fanns underbara sommarfjärilar som pockade på min uppmärksamhet mycket mer.
Hur min beställning gick vet ni, fick strumpor idag som plåster på såren.

Besviken igen hittade jag på någons blogg en berry i storlek 1 som var över. Suget kom tillbaka snabbare än blixten! Jag slog till och har med glädje sett fram emot denna dröm!!
Vad tror ni händer när jag idag provar den: Den är för liten!! Den räcker alltså inte över min c-kupa!! Hur är nu detta detta möjligt?! Luften gick ur mig. Vad gör jag nu? Säljer den? Väntar till taxöronen krympt lite?

Om någon känner ett sug efter en Berry dress i storlek 1 är det bara att hojta till. Finns en här...

kramar alla

9 kommentarer:

  1. Tack för dina kommentarer vännen...
    Nu värker huvudet och jag är så trött på det..
    Trött på att vara ledsen och arg..
    Längtar tills på lördag då vi bara ska ha det roligt och vara ytliga:-))
    Trist med berryn...
    Jag köpte ju en 1 och en 2..Tvåan satt bäst på mig om brösten men 1 bäst runt om..
    Min 1 åkte ut på tradera..
    Ha det bäst vännen,
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Vad synd att den inte passade. Dessutom lite konstigt... eftersom 2:an var för stor...

    SvaraRadera
  3. OM sizing drives me absolutely nutty at times! I've finally accepted the reality that I can't buy anything unless I've tried it on first. Why can't they be more careful about how they size things :-/?! I'm so sorry that the berry dress didn't work out for you! It is such a lovely dress.

    Laura

    SvaraRadera
  4. Men åh nej......!!! Ja, alltså nog är det så att OM storlekar är lite lustiga. Konstigt det där. Ibland önskar man nästan att de hade haft strl 2,5 eller 1,5 etc.

    Jag tycker fortfarande att läppglansen på bilden nedan är döläckert...även om det är rosa som du skrev! :) Märke?

    Lilla mormor är ok, eller ja så ok hon kan vara i den situation hon befinner sig. Just nu bor hon faktiskt med mamma & hennes man i deras hus. Tanken är att hon ska in på boende nästa vecka. Vi fick en fin helg tillsammans iaf!

    Jo, jag har en bit till kvar i min viktkamp. Jag har dock kommit halvägs! Målet är att nå samma vikt som jag hade för 4 år sedan då jag träffade min man.

    Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  5. Nämen skruttan då :( Men du.. Då är det faktiskt inte meningen. Vet att det låter skit tråkigt just nu, men du får helt enkelt sikta in dig på en annan goding.. Kram sötnosen min

    SvaraRadera
  6. Vad synd! Måste erkänna att jag garvade som fan över din kommentar om tax-öronen;) Du får sikta in dig på nåt annat. I bland är det inte meningen bara... Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt:-( jag har haft Berry här som varit felmärkt.. Kanske var någon av dina det också.

    Hoppas ni får en mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ååå så synd for deg. Jeg kan være interessert i å kjøpe den. Hvilken pris tenkte du? Synes du det er OK å sende til Norge (Oslo)?
    PS Tusen takk for fin blogg. Jeg er stadig innom og henter inspirasjon!
    Vennlig hilsen
    Bjørk

    SvaraRadera
  9. Nix vissa saker är inte meningen. tack alla söta!

    Sara: info kommer

    Anonym: samma som jag gav 1600 sv kr och portokostnad. Skickar visst till di.

    kramar

    SvaraRadera