Free background from VintageMadeForYou

onsdag 28 april 2010

Dagens -en repris!



Idag har jag varit Hollywood-fru igen, ja utan juvelerna då förstås så då var jag kanske bara en Anaheim-fru;) Gillar min Alchemistry tunic, den är så fin och härligt " råååsa".

I lördags på vår härliga träff hittade jag hos Veronica på Unica i Vellinge, fina saloon dress igen. Jag köpte den när vi var på Molly träffen i Stockholm. Väl hemkommen på söndagen började alla skriverierna på måndagen eller tisdagen, om sprukna sömmar. Min hade precis det och åkte tillbaka till Odd Molly butiken. De gav mig en superfin service och inom ett par dagar hade jag annat plagg. Men klänningen saknade jag! Tycker den är så fin och den är underbar på. Missade Deepflings utförsäljning av Saloon serien tyvärr men har ändå letat runt lite.

Men så i lördags kom jag en timme efter de andra och tittade bara runt lite men se; där hängde den!!! Min klänning i storlek 2, jippie! Pratade med Veronica som sa att det tydligen inte var alla partier som var "felsydda". Så mycket bättre tyckte jag, att slippa sy. Men "min" visade samma svagheter och jag fick den med 50% rabatt. Hem och fixa.

Eftersom jag inte är så flink med symaskinen köpte jag förstärkningsband som är påstrykbart. Så det har jag roat mig med ikväll, stryka band över alla sömmarna på klänningslivet.

Min undran; hur har ni andra gjort, har ni stärkt alla sömmarna i kjoldelen med?

kramar till er alla fina

4 kommentarer:

  1. Roligt att du hittade den igen och att du fick rabatten. Hoppas nu att den håller. Kram gumman

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte! Återkommer när svärmora har haft symaskinen framme;) Kram

    SvaraRadera
  3. nej jag stärkte bara lite i kjolen med zickzack-söm precis där det var svaga partier. Det blir ju inte samma slitning på kjolen!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh, jag har inte tagit tag att fixa mina ännu. Köpte 2 fr Deepfling. Den ena ser bara lite svag ut i sömamrna så där räcker det nog att stryka el sy förstärkningsband över men den andra behöver nog zickzackas lite också. Hur blev det med strykna band? Blev det bra el känns det konstigt stelt med dem på? Tog du i alla sömamr på överdelen?

    SvaraRadera