Free background from VintageMadeForYou

lördag 1 maj 2010

1:a maj - Trötter



Lika pigg som jag var igår, lika trött har jag varit idag! Gårdagen var härlig, lagom mycket bekymmer som behövde åtgärdas av mig på förmiddagen. Många ungdomar blir oroliga före helger, undras vad det är som ställer till det så för dem?
Sedan efter lunch gav musikklasserna vårsoaré för oss andra. Jisses kors vad duktiga de är! Och modiga! Som uppladdning inför stundande helg bjöds vi på tårta av ledningen , gulligt.

På kvällen hade vi roséprovning som var hur bra som helst. Till det åt vi nässelsoppa och hembakt bröd till förrätt. Till huvudrätt; fågel fisk och mittimellan:) Varmrökt ungtuppsbröst, marinerad kallskuren fläskfilé och varmrökt lax. fanns mer bröd, potatisgratäng och dillstuvad potatis samt sallad. Det var precis lika gott som det låter!!
Efter brasan och skönsången åt vi ost och avslutade med kaffe och kaka. Ni försåtr ju att klockan blir mycket med all denna mat! Tror jag var i säng strax före 1 = alldeles för sent.

Men vi har fått klart deklarationerna. Tvättat och lagat god mat som idag var Friterad scampi och räksallad på ciabattabröd. Idag har mamma varit hos oss och ätit Hon ha bara varit hemma en vecka från sjukhuset men vilken förbättring jag ser varje dag, underbart!

Idag blir det ingen bild men jag har min rosa Fonda dress.
Nu ska jag följa fina sannibus exempel och lägga mig med en god bok

Kramar alla fina!!

2 kommentarer:

  1. Ja jag är oxå en "torris" och jag är supernöjd :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Naaw sötnos! Men tänker lite på vilka föräldrar som låter sina barn vara ute på valborg??! Ok om de skall på fest hos en kompis och jag kör dom dit och hämtar. Men att låta tonåringar ränna omkring själva på kvällarna, speciellt en sådan här kväll är för mig FULLSTÄNDIGT ofattbart! Men har sett det själv när jag var tonåring i Höllviken. Förlädrar som gav dem en slant för att hålla sig undan. Sådana människor förtjänar inte gåvan det är att få barn! Nog om tråkigtheter.. V 20 skall jag till stockholm på kurs. Men längre fram mot 2-3-25 tänkte jag dra mig neråt. Kramis

    SvaraRadera