Free background from VintageMadeForYou

måndag 24 maj 2010

Förberedelser


För några dagar sedan var det en massa härliga boktips hos fina Katinka och jag behöver alltid boktips. Eller i alla fall till semestertider för det är då jag frossar riktigt i böckernas vidunderliga värld. Så dessa beställde jag och idag kom de. Nu kan semestern börja när den vill-ja den får inte dröja för länge:)

Jag behöver snart slippa skolans värld för idag blev jag så himla arg på en mentor. Förbannad är nog mer rätt uttryckt! Men jag är där för eleverna och ska jag behöva skälla så får jag väl göra det;)

Igår hade min Mullegrupp avslutning. Solen strålade och Mulle kom på besök. Det var en härlig sista gång på denna terminen. Tror inte jag fortsätter i höst, tappade sugen lite men det brukar återhämta sig. Men inte EN ENDA förälder säger tack?! Jag har varit ute 6 gånger á 3 timmar. Varje träff har haft en planering, material som ska ordnas och det har jag ordnat. Till min hjälp har två andra mammor funnits med, inte alla gånger men vi har alltid varit 2 vuxna. Det har varit väldigt svårt att få andra föräldrar att vara med som ledare, så det har jag kämpat med i 3 år. Tror inte det beror på mig för jag brukar komma överens med folk ( ja inte alla dagar, alltid;)
Tar man så mycket för givet eller är människor bara så ogina?

Ikväll var tjejerna med mig på ett meandI-party. Beställde några plagg till dem men ingte till mig själv. Jag har köpt någon gång men jag använder dem inte så de pengarna sparar jag....

kramar alla fina

5 kommentarer:

  1. Ja, bara på h*n!! Bra att du säger ifrån. *heja heja*!!!!
    Förstår att du tappar lusten. När man inte ens får ett tack. Skoj med shopping till barnen. Samma gäller för mig har köpt några plagg till mig men de används aldrig så det pengarna sparar jag till något annat skoj. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Säger som Jeanette...Bara på h*n!
    Ja, inte för att man begär att alla ska tacka alltid men ibland vill man nog gärna höra något i alla fall:-(
    Trist med såna, man tappar sugen tyvärr då...
    Vilken sötis hon är lillasyster:-D
    Blir glad av hennes vackra leende och kom på mig själv att le:-D

    Ha det gott vännen,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag läser enbart tantsnusk och självbiografier av rockstjärnor och gamla avdankade porrstjärnor. Kulturen står högt här;)
    Visst är det tråkigt att ingen kan säga tack när du ställer upp sådär:(
    Kram gumman!

    SvaraRadera
  4. Vindens skugga är helt fantastisk!! Jag blev helt förtrollad av den!

    Angående Mullegruppen så förstår jag helt att du tappar sugen lite grann. Fy vad otacksamt! Men man får väl se det som att det är barnens tacksamhet som är det viktiga och inte föräldrarnas?! Men folk är märkliga ibland...

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Folk ÄR märkliga! Eftersom jag misstänker att du är en kollega..fast ej på samma arbetsplats...så förstår jag verkligen din frustration!
    Numera har jag, dock trist, lagt ned aktiviteter efter arbetstid så långt det är möjligt...eftersom det bara är man själv som får ta allt jobb...och som sagt, utan tack så tröttnar man. Så himla bra betalt är de ju verkligen inte...

    Visst: "Vi betalar via skatten"... men jag undrar om de vet vad extra man gör hela tiden för eleverna...för att de ska må bra, nå mål osv osv osv osv osv...Jag tycker inte man ska behöva ge en massa grejer, utan det räcker som sagt med ett TACK!

    Nu kliver jag lite utanför men, men...
    /Fia

    SvaraRadera