Free background from VintageMadeForYou

tisdag 2 mars 2010

Lady


Hela mitt liv, nästan har jag varit med katt. Älskade maken var mer förtjust i hundar när vi träffades. Då hade jag en gammal honkatt, Asta som varit som min barn i 15 år och en liten skruttig "sak" som bara blev 4 år. När båda damerna tyvärr fått lämna detta jordeliv skaffade vi en gemensam hankatt, stor och röd en Zimba. Han blev tyvärr även han bara 4 år. Då blev vi med kanin för storasyster ville ha det istället för katt. Det gör vi inte om! Han fick flytta ut på landet och bli avelshane, gottegrisen. Därefter blev det en liten söt blandraskatt som var så bedårande söt. Med perser i sig blir man inte så social.
Under många många år drömde jag om en kattras som kom från USA, Ragdoll. En stor ras med blå ögon. Ibland kollade jag runt lite på nätet och en dag dök han upp: FIN* Mirandos Brand New Day och han behövde ett nytt hem. Han gillar inte fotogarfering så något bra kort på honom har jag inte men det kommer.
Däremot blev vi en katt kort och hittade en annan liten dam som även hon behövde ett nytt hem. Lady är även hon en otroligt snäll katt och barnen gör nästan vad de vill med henne. Bara hon får vara med åker hon gärna i dockvagnen!
Kan berätta att älskade maken blev omvänd till katt vän när han såg hur Brandon älskar att apportera!

8 kommentarer:

  1. aaah söt katt!
    Har 2 här oxå, brittiskt korthår, de är mysiga!
    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina ni är båda två. Har haft katt men blev allergisk så katt går ej här nu. :(

    Kram

    SvaraRadera
  3. oj så fin! Älskar katter men är tokallergisk ): Kramar

    SvaraRadera
  4. Så fina ni är båda två!
    Kram

    SvaraRadera
  5. tjing!kikar ÄNTLIGEN in här! Sorry att det inte skett innan. Snyggt plejs och du är snygg!

    nannatajm här. katter ja: har haft en liten kolsvart Bamse när jag var liten, sen blev jag hyperallergisk. och då menar jag hyper! Kan knappt vara inne hör utan att ögonen börjar rinna....

    kram på dig

    SvaraRadera
  6. Älskar också katter! Var hundmänniska tills jag träffade maken som hade två som råkade bli tre. Nu har två gått hädan av ålderdom, en liten svart galning är kvar! Visst är Ragdollen underbar. Skulle också kunna tänka mig en sån. Kram!

    SvaraRadera
  7. Ohh jag älskar Ragdolls! Gick faktiskt ett par kurser i hr man skall trimma och slta dessa långhåriga katter när jag gick gymnastie. Läste ju djurkunskap. Ragdollen blev en klar favorit hos mig tidigt och den dagen jag skaffar hus kommer det att flytta in en liten sessa hos oss! :D Fiiin as always i din hearted tunic! Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, underbar katt och vad fin du är i blusen. Vill ha!!

    SvaraRadera