Free background from VintageMadeForYou

onsdag 17 mars 2010


I förmiddags blev jag uppringd från dagis: " Inget allvarligt som har hänt men..."
Lillasyster hade ramlat ner från ruschtkanan och det är ca 2 meter högt. Slagit i pannan och fått en rejäl bula. De klättrar utanpå och hoppar gärna ner. Men nu är det slirigt och blött, sanden är stenhård så fallet blev hårt!
Dagispersonalen berättade att hon inte kunde förklara varför/vad som hänt och att hon verkade lite ostadig efteråt. De skulle gå iväg på konsert och hon ville absolut följa med. När de sedan kom tillbaka ringde de till mig, för att berätta, men hon mådde bra.
Som barnsjuksköterska gillar jag inte riktigt att hon inte kunde berätta vad som hänt och att hon verkade lite "spak".
När jag kom till dagis var hon ganska nöjd med att åka hem. Hon kunde berätta för mig vad om hänt ( puh) och hon tycker inte hon är trött.
Vi har fikat och hon frossar framför TV:n. Jag fick helt plötsligt extra tid hemma så jag har passat på att städa lite samt laddar den alltid lika hungriga tvättmaskinen.
Hon verkar helt opåverkad men jag har fortfarande lite ont i magen. Ni vet ju hur det är med skomakarens barn, borde man låta en läkare titta på henne eller ska jag lita på min egna bedömning? Vad hade ni gjort?

ps hade Blues skirt på mig innan idag:)

5 kommentarer:

  1. Jag har ju inga barn så jag kanske inte ska uttala mig egentligen. Men nu gör jag det i alla fall; jag tycker att du ska lita till dina kunskaper. Men framförallt på din magkänsla. Den brukar vara osvikbar. Kram!

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Håller med Josanne, gå på magkänslan, det brukar bli rätt då. Kram till er båda!

    SvaraRadera
  3. Åh lilla pluttan.. jag tror säkert att din magkänsla är rätt! Ändrar den sig så åker du in..

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Åh stackars liten. Skönt att hon mår bättre och din magkänsla är säkert rätt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack, jag ringde till sjukvårdsupplysningen och fick ungefär de råden som jga misstänkte. Nu sover hon i maken´s säng och han lägger sig i hennes rum. Så har jag lite extra koll. Lilla livet, hon var lite virrig mellanåt.

    kramar alla söta

    SvaraRadera