Free background from VintageMadeForYou

fredag 26 mars 2010



Att jag började läsa bloggar var mest en slump och ett stort intresse för mode och kläder. Det jag ganska snabbt upptäckte var att det som till synes verkade vara väldigt ytligt var mycket mer än så.
Många av tjejerna har i sina inlägg delgett oss andra sina livs öden. Många har tunga bagage att bära runt på.
Det är nog det som gjorde att jag fastnade helt i denna världen! Jag kan identifiera mig med det. Att få var ytligt och glädjas åt oviktiga saker samtidigt som man handskas med de "tunga" frågorna om livet.

När jag mötte Älskade maken var det "kärlek-vid-första-ögonkastet", Big time. Att det skulle bli vi var självklart för oss båda. Självklart skulle vi bilda familj!
Undras om det varit lika självklart om jag vetat om priset för det hela. Förmodligen när jag nu sitter man facit i handen efter några år.
På den tiden arbetade jag på intensvivårdsavdelning för bebisar. Att saker inte blir som tänkt visste jag men...

Vi startade ganska tidigt utredning och började IVF-behandlingar. Jag var livrädd och i kris. Älskade maken visste bara det jag berättade från jobbet och inte lugnade det honom. Men desperata efter att få barn gick vi igång och på andra försöket blev det positivt! Å vad lyckliga vi var!!! Jag mådde som en prinsessa hela tiden, förutom foglossningar och lite sammandragningar. Fullt normlat fick jag höra.
Men svårt att inte oroas med sådan kunskap i bagaget som mitt yrke gett mig.
När graviditetsvecka 25 passerat pustade vi ut för då visste vi att om bebisen kommer nu kan vi klara det. Då beställde vi barnvagn!

Ödet vill annorlunda och i 30:e veckan händer det som inte får hända. Efter tre dygn på förlossningen kom en liten flicka som redan hade lämnat oss.

Hon har en stor plats i mitt hjärta! Om det inte varit för henne hade vi kanske inte haft de två juveler vi har idag?!
Hur de kom till oss berättar jag en annan gång!!

Vad vill jag med detta långa inlägg? Kanske att påminna mig själv om att aldrig på förhand döma en människa för du vet aldrig vad han eller hon bär med sig i bagaget? Eller att ge lite hopp om att finns alltid ljus i slutet?

Det jag ska göra är njuta av denna härliga vecka, Först stundar MOLLY-träff!! Nästa vecka ska jag vara ledig med tjejerna HELA VECKAN!! Längtar!!!


Massor med kramar

9 kommentarer:

  1. *kram* visst har vi alla olika bagage.... Det kändes i hela mig när jag läste ditt inlägg men det kan ju bero på att jag med fött i vecka 30....

    Längtar till helgen. Snart ses vi...

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Stor varm kram gumman....tror vi är en hel del odd molly-tjejer som bär på mycket tungt bagage och just därför ger oss hän små saker som skänker oss en stunds lycka och avkoppling från allt det tunga i våra liv....jag ryser när jag läser ditt inlägg och fäller en tår för eran lilla ängel....kan inte ens föreställa mig den sorgen.
    Vi ses snart!

    SvaraRadera
  3. så sorgligt och ändå så fantastiskt att en liten tjej som hade en så kort tid på jorden ändå fortfarande lever kvar och berör så starkt! Det är mer än vad andra människor åstadkommer på ett helt liv!

    som jag skrev häromdagen i bloggen "det man har varit med om kan man inte förlora".

    Stora kramar

    ps. maila dig innan!

    SvaraRadera
  4. Så outhärdligt sorgligt! En påminnelse om att vara lycklig över det man har och att inte gnälla över småsaker.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Håret reser sig på armarna när jag läser om din förlust. Håller med dig om att allt är inte ytligheter här utan det många olika öden och bagage. Hos mig med...Har aldrig förlorat ett barn, men har gått igenom hela IVF-svängen. Ha det så himla bra på Molly-träffen du kloka människa:) Stor kram

    SvaraRadera
  6. Jag ser det som en självklarhet att vi har med oss olika saker i bagaget. Vi kan aldrig veta vilka sorger personen mitt emot oss gått igenom. Därför anser jag att man bör gå genom livet med varsamhet och respekt.

    Din berättlse kändes ändå in i hjärtat, jag lider så med Er!

    Vi höll på att förlora våran son i en arbetsplatsolycka för något år sedan. Den skylift han arbetade i lossnade och han föll handlöst till marken 13 meter...

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  7. Blir så rörd av att läsa. Det är inte mycket i livet som man egentligen ska ta för givet men man ändå gör. Alla har vi som sagt något i vårt bagage. Det är en oerhörd sorg att mista något och framförallt något så innerligt efterlängtat. Ni verkar ha 2 helt underbara tjejer nu.
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte låta bli att fälla tårar...Detta berör så, ända in i själen. Men din lilla ängel såg till att två andra små änglar skulle korsa din väg och att du skulle bli deras mamma. Vilken underbar mor de har sedan. KRAM!

    SvaraRadera
  9. Fina fina .. vilken smärta.. orden jag försöker skriva blir bara överflödiga =(

    *KRAM*

    SvaraRadera