Free background from VintageMadeForYou

söndag 18 juli 2010

Helgens Molly = Rea köp


Dessa hittade jag när vi hade vår butiksraid i torsdags på träffen. Underbart skön bomullstrikå och lite beroendeframkallande:)Good vee tee i almost black och ett lovelove tank i lite lilac. Vee tee har jag en vit sedan tidigare som jag köpte av "Min Molly" på träffen i Stockholm.

Så i helgen har jag varit klädd så här:


Vi har haft underbart besök i helgen av en familj vi började lära känna för 5 år sedan. Med dem är det alltid god mat och dryck samt mycket prat. Igår hann vi med en utflykt till Kåseberga och Ales stenar, där började det regna. Så efter lite lunch körde vi vidare till Kronovalls slott som ligger utanför Tomelilla. Där kan man strosa i den lilla parken och barnen kan "leka" med små små grodor som fanns i mängder. Guidade turer i slottet sker på bestämda tider, 2 gånger per dag
På cafét köpte barnen glass och vi mammor drack ett glas mousserade, herrarna fick kaffe;) som tur var hade solen tittat fram igen. Vi hade även nöjet att få se lite av ett bröllop där. Slottet är populärt att hålla bröllop på eftersom det rä väldigt vackert och köket ska vara väldigt bra. Gårdagens vigsel var utomhus och de hade nog klarat sig från regnet. Jag blir alltid så glad när jag ser brudpar! Så minns man sitt eget bröllop och blir så varm i hjärtetrakten

Jag klagar inte men den härliga tropiska värme som varit hade gärna fått stanna kvar för min del. Älskar att det är SOMMAR och varmt, jag kan verkligen varva ner då och njuta av ledighet. När vädret är lite halvdassigt blir det alltid en massa måsten som jag börjar dra runt i. Jag kan inte bara sitta ner med en härlig bok när jag är hemma. det är något jag behöver träna på, jag ska kankse börja med det denna semestern?

Kramar alla fina

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Roligt att se dina fynd från träffen. Jag kan passa på att berätta att din mammas fina klänning var på kalas igår och fick mycket beröm, även av mannen i mitt liv och då ska du veta att kläder inte är vad han lägger märke till så ofta.

    Hälsningar och kram från Eva S.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om värmen! Här har blåst rejält i dag. Kåseberga och Ale stenar var vi på för några år sedan. Såg på nyheterna häromdan att guiden måste ha vakt med sig för det går runt nån galning och guidar själv och är hotfull. Sicken stolle!Kram!

    SvaraRadera
  3. Eva: Jag hälsade till mamma och hon blev glad. massor med kramar

    Linda: Förvånar mig inte där var hur mycket folk som helst.
    Hoppas du laddat batterierna lite inför kommande vecka. massor med kramar

    SvaraRadera
  4. Så fin du är i ett av dina fynd! Visst är deras bomullstrikåer helt underbara....

    Ja, brukar ni åka hit och bada eller? Träffas gärna. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag var på Jeanette om att hon ska tagga ner och lära sig njuta, så nu säger jag det til dig också; det är helt okej, och till och med väldigt välbehövligt att bara njuta när man har chansen! För hur ofta har man det egentligen… Nä, just det, inte så ofta…
    Och jag vet att jag är den siste att förmana er med sådant här... men det är lättare att bry sig om andra än om sig själv... :o)
    Klockrent val med färg på t-shirten. Kanonsnygg på dig!!!
    Ha en bra (nertaggad...) dag! Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad skoj! Fina köp. Jag har 2 love love tanks och de används JÄMT här, perfekta basplagg!
    Låter som en härlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina köp, jag vill också köpa Good vee tee i almost black på rea!
    Ni verka ha haft en mysig helg, härligt att se att bröllop också!
    Så vackert...
    KRAM

    SvaraRadera