Free background from VintageMadeForYou

söndag 7 november 2010

Underbara Skåne!



Vi har haft en kort tur till "kungliga hufvudstaden" och hälsat på vänner. Innan vi åkte hade jag fått med mig resten av gänget på min idé att besöka Östasiatiska museét. Det har fått låna lite från Shaanxi, den provinsen i Kina som har Terracotta armén. När vi var i Kina 2205 fanns det inte tid att åka dit så det är fortfarande en dröm. Men lite-lite kan man få se nu och det är fantastiskt vad människan kunde göra för så många år sedan, nästan 2500 år sedan! Det är ingen stor utställning men jag är glad över att ha sett den. Tjejerna tyckte med att det var lite spännande och det är kul. Museum är väl inte annars något som står högt i kurs;)

Jag har haft en härlig söndag! Började fint med en joggingrunda i krispig höstluft, rundan blev kortare än jag tänkt. På ett naturreservat här hos oss går nörkreatur på lösdrift och det är tjurar, tjurar är STORA djur, jag springer en annan runda idag;) Är inte så modig.

Efter en härlig söndagsfrukost städades det för fulla muggar och jag hade för mycket energi i kroppen putsade alla fönster, på insidan. Fönsterputsarservice tog utsidan på bottenvåningen i onsdags men övervåningen fick sig en körare av mig fullt ut. Jisses vad flitigt!
Sedan körde jag med gott samvete och fick mig en egen körare, massage alltså;) Min nacke har mycket ofog för sig och senaste tiden har det varit värre än vanligt, huvudvärk och ont ont. Så förhoppningsvis blir denna veckan bättre!

Som avrunding på en härlig söndag åt vi rådjursstek , hasselbackspotatis och rödvinsås, det var riktigt gott.

Denna veckan är efterlängtad för på lördag blir det super: jag får besök av några riktigt goá tjejer. Så nu spånar jag lite på matsedeln, gott ska det vara:D

kramar alla fina

5 kommentarer:

  1. Sån härlig dag du har haft!!! Nu kan veckan komma bäst den vill eller hur? Söndagsmiddag? Guuuuuud....Massage.......!!!!

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni har haft en bra helg:)
    Jag VILL verkligen komma på lördag men det går ju liksom inte. Är skitsur över att stå på jobbet i stället för att vara på väg till Skåne-land! Men that`s life och det blir väl fler gånger får jag hoppas:)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg ni haft!
    Längtar till helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej hej, här kommer en hälsning från underbara Stockholm :)
    Vi har pratat om att besöka Östasiatiska museét men ännu har det inte blivit av, det är lätt att man blir bortskämd och oföretagsam när man har mycket bakom knuten.

    SvaraRadera
  5. Hade jättegärna åkt för att se terracottaarmén. Så spännande!

    Bra jobbat i helgen med fönsterputsning! Tur man kan belöna sig med en god middag sen :)

    Kram från Viola

    SvaraRadera