Free background from VintageMadeForYou

tisdag 23 november 2010

En tisdag och vilken shopping!!!!

En vanlig dag på jobbet men jag föröker verkligen ta det lugnt! Har t ex suttit ner och ätit lunch i personalrummet en lååååång stund:)Vilket jag inte vet riktigt när jag gjorde senast. Men idag kändes det att kroppen inte är ok men det kommer.
Så nu är det färdiggnällt om det!!!

Efter jobbet körde tjejerna och jag till Nova för att hitta en varm vinterjacka till storasyster. Vi har tittat en gång tidigare och jag vill hon ska ha en dunparkas men...
Eftersom vi inte haft samma typ av jacka i tankarna så tar det lite tid att hitta. Jag förundras över de vanliga klädkedjornas ytterkläder. Mycket av det är ganska tunna plagg som passat bra tidigare i höst men inte nu när vintern kommer. Och det är ju hos dem man vill handla sina kläder när man är prepubertal;)
Men med list, kvällsmat på McD, inköp av första mascaran (att använda hemma) och förslag att ta hem på öppet köp bidde det en dunparkas. Jisses vad nöjd jag blev:D och det blev hon med för ögonen tindrade när hon visade älskade maken sin nya jacka. Mamma nöjd över att flickebarnet inte ska frysa i första taget




Lika glad och nöjd är jag för mitt nya inköp. Av vackra Odd Mollyholic köpte jag denna underbara Art silk tunic.Jag har tittat på den många gånger hos Deep fling, lagt den i kundkorgen ett par gånger men tvekat. Men så nu fanns den!!! Jag högg uspersnabbt och är så nöjd. Precis så fin som jag misstänkte den skulle vara är den.
Men den är så statisk, Hur har ni andra löst det?Finns det några bra knep?



Tack fina Odd Mollyholic för att jag fick köpa den av dig.

Kramar alla fina

10 kommentarer:

  1. Grattis!!! Världens finaste! Ett tips är att ta spraybalsam för barn och spraya i och sen stryka på insidan av tunikan. Fick tipset från Ingrids blogg (Livet i byn). Har själv inte provat.

    Bra att du är rädd om dig och tar det lugnt.
    Stor kram!!!

    SvaraRadera
  2. DU ÄR SÅ FIN I DEN!! Blir glad av att veta att den hittat ett bra hem nu ;-D Har också fått samma tips och även att vid första tvätt, strukning så försvinner det statiska.
    Ta hand om dig fina du!!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Hei, litt skyllemiddel på hendene som du stryker på innsiden av kjolen, fjerner det statiske.
    Hilsen ingrid

    SvaraRadera
  4. Den är jättefin! Åh, så kul att du fick tag i den. Jag tycker att det statiska varierar lite beroende vad man har till. Siden på siden ger mer statiskt, och man kan prova sig fram lite med strumpbyxor om man har sådana:-) vilket som funkar bäst.
    Jag bara älskar min!!
    Kramar och skynda långsamt!

    SvaraRadera
  5. Å vad fin du var i den, helt underbar. Hoppas du snart mår bra igen.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den är grymt snygg ! Är det den med massa bling framtill ååx ? Hoppas tipsen om hur du får bort det statiska fungerar :-)
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  7. Åh, har du köpt den där fina du med! Urfin! Kram från en som verkligen ska njuta av tanninerna nu;)

    SvaraRadera
  8. Grattis till den superfina tunikan! Hoppas tipsen du fått hjälper..
    Kram

    SvaraRadera
  9. Wow, det satt ju jättebra på dig. Trodde inte att den var så fin ... Nu blir jag också sugen på att köpa den ... :)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  10. Passar dig jättebra; det är bäraren som gör plagget!! Härligt storasyster fick sig en ordentlig jacka så hon slipper frysa!

    SvaraRadera