Free background from VintageMadeForYou

torsdag 1 september 2011

Förlåt men F-N



jag har sålt en hel del på Tradera och det brukar funka men den senaste tiden tycker jag det blivit kepigare och knepigare. Idag har min senaste affär stött på patrull.
Om jag ber köparen dra åt h- e får jag dålig omdöme och det kan jag fanimej leva med och det rä det jag har lust att göra men gör man så?
Jag tror nämligen att hon ångrat sig och för hon  pratar om fejk. Hur gör ni när ni inte har kvitto?


Kramar alla fina

10 kommentarer:

  1. Oj vad knepigt. Jag har aldrig sålt något på tradera. Men vad är det för plagg? Du skulle ju kunna be någon annan verifiera att det är äkta? Eller bara be personen dra....?
    Ja, jag ger dåliga råd tror jag men ville skriva något.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Dilemma! Jag tycker det varit ovanligt mycket strul jag med och när man märker att de ångrar sig är det så jobbigt. Har du inte kvitto så stå på dig att den är äkta. Uttalar hon sig negativt och hävdar fejk så kan du väl anmäla detta till tradera. Jag fick dåligt omdöme pga mitt mailkonto som blivit kidnappat men när köparen fick prata med mig tog hon direkt tillbaka sitt dåliga omdöme.
    Svårt...se om du får kloka råd från andra...
    Kramis
    Loo

    SvaraRadera
  3. Usch vad trist! Jag är urusel på att spara kvitton tyvärr. Har aldrig varit med om nån som pratar kopior, däremot massa annat skit. Be henne dra åt-h-vete! Kram<3

    SvaraRadera
  4. Fick en sådan fråga förra året o trodde hon skämtade.. Mailade jag diskuterat med maken om vad hon trodde egentligen!! Berättade var jag köpt o sa ingen människa idag sparar alla kvitton. Passar det inte så, så varsågod..
    Lycka till!! Kram

    SvaraRadera
  5. Ett köp är ett köp. Det är ju inte ditt problem om dom sen kommer på att det finns falska plagg. Man får bedyra på heder och samvete att det är äkta och så får dom snällt betala! KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag håller med om en del strul den senaste tiden på Tradera, därför säljer jag helst via bloggen nu om dagen. En köpare betalar inte och svarar inte på mail/sms. En annan pratade om fejk, men då gav jag länken till bloggen och inlägget där jag har svar från OM angående produktbilder på Tradera, och frågade om hon fortfarande trodde det var kopia. Jag blir bara trött. Hoppas det löser sig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Berätta i trevlig ton vilken butik du köpt den i samt ge länken till din blogg. Kan ju göra att köparen känner sig lugnad.

    Och hur gör man när en känd säljare säljer något med ett litet hål? Verkade inte bry sig vid påpekande.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Jag såg att du sålde en vacker royalfägad beauty till en som jag haft problem med...

    SvaraRadera
  9. Be att köpet återgår så att du kan sälja den åter till nån som tror på äktheten..

    SvaraRadera
  10. Hota med mig ;-).
    Har ju någorlunda koll på alla kopior.

    Skulle eg bara förbi och slänga in en kram. Kraam

    SvaraRadera