Free background from VintageMadeForYou

fredag 3 augusti 2012

På gång


 Igår hade vi två familjer på besök och jag bjöd in dem samma tid kruxet var bara att båda var intresserade av samma katt! Men i min enfald trodde jag att någon av dem skulle fastna för någon av de andra men det misslyckaes jag med! Så jag fick ont i magen och bad dem om ursäkt flera gånger. Vi fick dra lott och de som " blev utan" bestämde jag mig för att hjälpa genom att hitta en annan till. Men en halvtimme efter de åkt hörde de av sig och ville komma tillbaka?! De ville ge de andra sötnosarna en " ärlig chans" och satt här nog nästan en timme. Så idag ska de höra av sig om vem de väljer och jag har lovat att hålla dem till kl 17.

Vem som båda ville ha: Balder! Den blåmaskade hanen och älskade maken och jag trodde att Bastian eller ännu mer Betty skulle charma mest.
Det bästa av allt är att båda familjerna kändes bra och jag kan sälja katt utan tvekan till dem båda. Jag funderade på hur jag skulle löst dte om jag inte velat sälja till någon av dem. Men nu har jag lärt mig att aldrig ha visning för mer än en familj åt gången:)

Igår fick jag ett paket till och lika nöjd blev jag för det. Bild kommer senare men nu måste jag rensa för börsen har blivit tom efter alla mina inköp i sommar:(  Många reafynd har jag gjort och är så glad för dem
Ska försöka att inte vara så velig när jag plockar ut, jag är en riktig velpotta ibland ( snarare alltid) Men det hänger en hel del som inte använts alls senaste året, vad ska man ha det kvar för då?

Nästa torsdag blir det liten lunchträff tänkte finaste Josanne och jag. Om man har lust att hänga på så hör av er. Torsdagtror jag blev bra, eller hur Eva?

4 kommentarer:

  1. ha ha. Men du hade ju kanske rätt i att en av dem skulle fastna för ngn annan. Hur man nu inte kan fastna för de där underbara tussarna..

    Jag kanske vill luncha på torsdag. Blir det i Malmö? Jag har egentligen semester nästa vecka också men funderar allvarligt på att cancellera den. Har ändå inga direkta planer och vädret lovar det gamla vanliga... Men det hindrar ju inte att man tar en halv dag här och där ledigt.
    Jag återkommer!

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken osis men jag är helt säker på att båda kommer bli urnöjda. De är ju helt bedårande allihop :) Önskar jag bodde lite närmare då hade jag lätt varit aspirant på att adoptera nån av dem. Vi är uppriktigt sugna på att skaffa en liten ragdoll-kattunge nu när det inte blev något med kompisens.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  3. Men vad typiskt att de gillade samma...) Hoppas att allt löste sig fint.
    Tusen kramar!

    SvaraRadera
  4. Jag kan, jag vill å jag kommer med på lunchen, Klem

    SvaraRadera