Free background from VintageMadeForYou

torsdag 2 augusti 2012

lite trångt











Är det kring matbordet:-) Nu är de 8 veckor och det är korta stunder Lady ger dem mat och oftast då endast 2 åt gången, vilket är fullt förståeligt när man ser trängseln.
Första besöket hos veterinären igår gick väldigt bra. Alla är pigga fina och den enda som protesterade på sprutan var Balder, han som är den mest kavata;) Det var likadant med förra kullen, Alvin som spottade och fräste när han fick sitt chip.
Annonsen är ute sedan ett dygn och 3 har jag haft mailkontakt med ( Mimmi, du är medräknad där) och 2 har ringt. Ett par kommer förmodligen idag och är intresserade av Balder medan ett par kommer på lördag och vill kolla in tjejerna. Det är otroligt vilket sug det är på kattungarna och hur snabbt de tingas! Jag vill träffa ev köpare först och se om magkänslan säger att det är ok därefter kan man få tinga en av de små. Det är tufft att lämna dem ifrån sig och då vill jag förvissa mig om att de är efterlängtade och kommer få det allra bästa, utifrån mina mått.  Jag vet oxå hur mycket man längtar när beslutet är fattat och första pappret är påskrivet:)  Ytterligare en säkerhet för mig  förutom magkänslan är kostnaden, när man betalar så mycket pengar som en kattunge kostar, då vill man ha just den kissen och man sköter om den väl. Av den anledningen ignorerar jag prutmail
Mycket katter blev det idag:)

Malin´s simskola går otroligt bra! Vi gick dit i måndags med henne som "icke-simkunnig" och därför platsade hon i "simskola-1". Hon fick efter första lektionen snabbt flytta upp till nästa grupp men simläraren trodde att hon skulle nog platsa i gruppen ytterligare upp. Så för att få klart vilket fortsatte Malin lektionen efter och då simmade hon 25 meter! Tänk så mycket mer man kan än vad man tror!
Dessa dagarna har de varit två (!) barn endast och en erfaren lärare, det är så bra så jag blir alldeles stum. Fyra simmärken har vi snabbt fått inhandla och simläraren tror nog att simborgarmärket klaras av nästa vecka, tänk.

Tack för alla fina komplimanger på mitt förra inlägg!
Ofixad och knappt makeup på men så
 glad för klänningen att den måste på och förevigas på studs:)

Kramar alla fina

5 kommentarer:

  1. hihihi..ser mysigt ut runt matbordet..

    SvaraRadera
  2. Så fina!!! Vågar inte visa dom för dottern för då hade hon aldrig slutat tjata! KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt matbord. Du får skriva hur mycket du vill om katterna, de är hur söta som helst. Jag tycker absolut du gör rätt som kollar noga på vem som till slut ska få köpa.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ohhh jag vill ha!!! Tycker du gör helt rätt i att träffa köparna först!

    SvaraRadera
  5. Det är bra att det är sug efter ungarna. då kan du lättare försäkra dig om att de kommer till ett bra hem! Det hade jag också tyckt varit väldigt viktigt. Om jag överhuvudtaget hade klarat skiljas från dem, hahha. Klänningen såg jag först nu och Dark Berry är en färg jag gillar väldigt mycket. Den ser ut att sitta hur bra som helst på dig också. Klem från en trött Danmarksresenär

    SvaraRadera