Free background from VintageMadeForYou

måndag 20 december 2010

Ny vecka och vilken vecka!


Nu är det mycket som ska ske så här sista veckan innan julafton. Som tur är har arbetsbelastingen lugnat sig men orken är fortfarande begränsad.
I fredags hade ridskolan gymkanan för att leka sista gången. Lillasyster var väldigt nervös innan för hon har aldrig ridit utan sadel men det var så väl genomtänkt för alla barn med aktiva föräldrar som hjälp. Både barn och hästar men framförallt alla vuxna hade en rolig stund.
I lördags tog jag ett rejält städtag här för det behovet var STORT. Jisses som här såg ut! Men så skönt att lägga sig på soffan och somna en stund efteråt. På kvällen hade vi vinprovning men Rhone som tema. Det är nog de viner som jag gillar mest, mumsfillibabba:) kvällen till ära invigde jag min fina Art silk tunic som jag förvärvat från vackra Oddmollyholic.
Tack för tipset om balsamspray för det tog på allt statiskt.

Igår var det avslutning med framträdande av storasysters dansskola på Burlövs centrum. Väldigt duktiga barn, både stora och små! Bland publiken såg jag en mollysyster i svart Wigwam coh hon var lika vacker som senast jag såg henne: Mollyflickan
Kvällen tillbringade jag på Malmö operan där musikalen " Dr Jekyll och Mr Hyde" framfördes. Ja , jag somnade på soffan sen:)
Idag har jag varit hemma för Lillasyster har ont i halsen. Så där ont så hon sovit oroligt hela natten och gnällt över det onda.Hoppas det håller sig så här och att hon slipper bli sjukare. För hon har orkat hjälpa mig rulla julköttbullarna:)

Nu väntar jag otåligt på brevbäraren, för inte mindre än två paket ska komma till mig. Spännande!

Kramar alla fina

8 kommentarer:

  1. Aah, balsamspray.... Hur sprayar du? Insidan? Utsidan? Hur mycket? Jag har bekymmer med statiska tunikor och är tacksam för tips! Kraam Linsan

    SvaraRadera
  2. Linsan, jag sprayade insidan och strök sedan med väldigt svag värme. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. SÅ fin du är!
    Massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Snygg, snygg, snygg!!! Har min Art silk tunic idag, sonen som valde. :)
    Visst ska det bli skönt när allt julstök är fixat och vi får njuta av julen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Balsamspray??!!
    Och nu blir jag avundsjuk. Den där tunikan i just den färgen har jag på min önskelista. Den är så snygg. Sitter så fint på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fin du är! Vill också ha en! Krya på sig till dottern och gigantus kram till morsan:)

    SvaraRadera
  7. Ja det är otroligt, hur man än gör så har man ändan bak. Så mycket saker att göra och tänk att det alltid blir i sista stund

    SvaraRadera
  8. Stressigaste veckan på året? Allt skall fixas, avslutningar, städ, mat... Underbart när julafton kommer och man kan slappna av.

    Kram på dig!

    SvaraRadera