Free background from VintageMadeForYou

söndag 5 december 2010

En helg fylld av musik


Denna helg har varit kantad av mycket musik och då musik som jag gillar.
Fredagen härliga Idolavsnitt där Jay gör min Elvis-favvis-låt på ett lika bra sätt som Kungen lade ribban för helgen.
Lördag förmiddag skulle bestå av julklappsshopping men älskade maken och jag var inte överens så då städade jag istället. Men eftersom han nog fick en nära-döden-upplevse klingade det snabbt förbi. Han skulle på hockey och ville ha en nöjd fru innan matchstart;) Lämnade fältet fritt för mig att lägga beslag på fjärrkontrollen och " Så mycket bättre". Jisses vad jag gillar det! Har fått upp ögonen för artiserna och de är mest positiva sådana. Petter, September och Dileva tycker jag lyfter hela serien. Sedan är det ett par stycken som gärna jag kunde sluppit att se, Sandelin är mest sorglig att beskåda och LillBabs undrar jag om hon någonsin kunnat sjunga. Ja det är min personliga åsikt!
Idag har det varit underbar skönsång på Malmö opera med Madame Butterfly på repetoaren. Fantastiskt! Så mycket musik som man tycker om lägger sig som en varm pläd runt axlarna.

Lite julpyssel iform av Rocky road har jag hunnit med idag men det är oxo det enda. Så de stackars få lediga dagarna som är kvar innan jul får jag nog försöka planera upp lite.

Kramar alla fina

7 kommentarer:

  1. Håller med dig om Sandelin och Lill-Babs;) Rocky road verkar vara populärt i Blogglandia! Tror var och varannan har gjort det och jag SKA! He det bra och stor kram:)

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också på att Lillbabs sjäng extremt dåligt.

    SvaraRadera
  3. Nä Lill-Babs storhet har jag aldrig förstått. Di Leva är ju lite husgud här hemma så jag kan bara hålla med. =)

    Men åh Madame Butterfly! Var på väg till Operan mååånga ggr när jag bodde i Stockholm men tyvärr blev det aldrig av.

    SvaraRadera
  4. Håller helt med om Lill-Babs! Sen är ju inte Plura my cup of tea, heller...
    Så Madame Butterfly var bra? Vi ska se den efter jul, när man är så där härligt avstressad. Tänkte ev kombinera med reashopping...
    MVH Frk A

    SvaraRadera
  5. Musik lyfter själen:-)

    Stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  6. Instämmer i dina åsikter om programmet. Dock så tror jag att mixen med dessa olika artister till viss del gör programmet, det är olikheterna som jag i alla fall fastnat för.

    SvaraRadera
  7. jag fixar varken Lillbabs eller Plura, än mindre dendär sandelin, så jag har inte tittat alls på programmet... Hoppas att allt är lite bättre med dej ♥

    SvaraRadera