Free background from VintageMadeForYou

onsdag 29 februari 2012

Jantelagen och Sverige

Jag blir så jevvla förb-d på svenska journalister ibland! För några år sedan började de med Carola och nu är det Björn Ranelid som de är så oförskämda och kränkande mot. Vad ger dem rätten att mobba, förtala och kränka andra människor som de gör? För mig är det skamligt och jag tycker det är beklämmande när man tar på sig en roll som domare över vad som är rätt och fel. Det som är sorgligt är att jag har inte språket för att kunna tala högre, Jag har däremot en stark känsla över vad som är rätt och fel, och nu är det fel!
Eftersom Melodifestivalen är upplagd så att låtar presenteras och folket röstar, varför då skrika högt? Om folket röstar så måste majoritetsbeslutet gälla utan att de som vinner chikaneras! Annars idiotförklarar ni oss med!
Vad ger journalister rätt att ha hetsjakt på människor i tid och otid! Det blir som en hyenaflock som jagar och bytet varierar efter man lyckats fälla det. 
Jag tror på det fria ordet och är oerhört tacksam att vi har yttrande frihet men den den verkar inte gälla alla. Varför kan man inte hylla SaraLee och Björn, gilla Fredrik för ännu en annorlunda låt kan någon förklara det för mig?
Att Pernilla W överhuvudtaget har mage att kritisera andras framträdande är för mig dålig stil. Artiser stöttar peppar och hjälper varandra. Det är det vi försöker lära våra barn!
Jag har mycket mer ilska inom mig för detta men tyvärr inte språket! Alla språkpoliser får läsa någon annastans än här.

Håller tummarna att Björn inte hoppar utan kör i finalen, precis som folket röstat att han ska.

Störst av allt är kärleken

7 kommentarer:

  1. Instämmer!
    Så bra av dig att skriva detta, jag håller med vartenda ord.
    Kram
    elisabeth

    SvaraRadera
  2. Där satte du pekfingret exakt som jag känner!!
    Jag skäms (idiotiskt nog..) för hur människor kan bete sig mot sina medmänniskor!Så oerhört sorgligt o barnsligt..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej de har ingen rätt alls egentligen; det är den som läser/köper skiten som ger dem rätten.
    Men sen tycker jag faktiskt att Björn R betedde sig oerhört sopigt mot sin kollega när de blivit framröstade till final.
    Inget hurra VI är i final, utan JAG är i final.
    Så lite väl uppfylld av sig själv är han nog allt; som det framstår i bilden han själv ger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och tillägger att jag hoppas också att han kör finalen för något annat vore väldigt egoistiskt mot Sara Li.

      Radera
  4. Håller med dig till 100 %! Ranelid är ju framröstad och vi ville ha honom så Goooo Björn!;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  5. Nä det verkar lite taskigt. Inte min favorit direkt men detta förtjänar han inte.......Kram

    SvaraRadera
  6. Håller verkligen med dig! Och alldeles oavsett vad man tycker om personen i fråga som råkar ut för detta, är det lika illa. Nu gillar man ju Björn lite, särskilt efter föreläsningen i Malmö, men oavsett, är det lika illa. Hoppas semestern´var till belåtenhet. Det var så kul att träffa dig lite IRL och kattungarna är ju också "to die for".. Klem och fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera