Free background from VintageMadeForYou

måndag 7 januari 2013

Marrakech

 

Det är inte så längesedan jag var i Marocko tycker jag men enligt almanackan har det redan gått två månader!  En, för mig väldigt annorlunda resa och vi hade super mysigt. 
Femton kvinnor och jag kände endast två av dem tidigare men så spännande. Vi bodde i två olika hus, en Riad och en Dar varav det ena betyder palats och det andra hus/hem. Här är jag i "badkaret" i Dar-huset, inte det jag bodde i. Detta var mindre ( men större badkar)  som delar av sällskapet bodde i och så kom de och åt frukost i vår Riad.



Vi bodde bara en kort promenad ifrån Souken, där all rolig shopping skedde. Billiga skinnväskor , textilier, keramik och en massa plåtter följt av en massa prutande! Vänlig och ofta roliga män som var väldigt vänliga.
Men en kommers och ett gytter som inte lämpar sig för barnen utan det var väldigt skönt att få vara ensam vuxen och inte ta ansvar för mer än sig själv :)

Ett besök hos en apotekare som hade allt från kryddor till matlagning, smink och hälsokost samt teér :) och säkert lite till. Alla dessa färgglada burkarnas innehåll tror jag var till textilfärgning.

Jag har fler kort som kommer vid andra tillfälle, nu när jag fått tips hos Mollymera att ladda via annan webbläsare:)

Kramar alla fina

7 kommentarer:

  1. Hyfsat badkar! Hade jag gillat! Har bokat tågbiljetter med så nu är allt fixat inför april:) Kram

    SvaraRadera
  2. Å du har bokat! De fanns inga igår ( de billiga alltså)

    Hotellet har jag helt glömt, fixar!!!!


    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick tag på tåg till oss båda tur och retur för 600 spänn. Billigt tycker jag! Kram igen!

      Radera
  3. Jag ser fram emot fler bilder från Marocko om tid finnes för dig. Väldigt roligt att se och jag hade nog shopsat som 17 där i souken.. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler bilder kommer :) Shoppingen var superskoj men det tar på krafterna med prutningen

      Kramar

      Radera
  4. Jättekul att få se bilder från Marrakech, och jag hoppas på flera:)
    Kram

    SvaraRadera